Kundtjänsten begränsas på en del av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställen 16-31.3. – i fortsättningen betjänar serviceställena endast med tidsbokning
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata begränsar kundtjänsten på sina serviceställen för att förhindra spridningen av coronaviruset. Begränsningarna gäller följande serviceställen 16–31.3.2020:
- Borgå
- Esbo
- Helsingfors
- Lahtis
- Hyvinge
- Åbo
- Tammerfors
- Tavastehus
- Uleåborg
I brådskande fall delar vi ut tider också till måndag och tisdag 16–17.3.2020. Du kan boka en brådskande tid genom att ringa till telefonnumret som står på serviceställets dörr. Icke-brådskande möten organiserar vi från och med onsdagen 18.3.2020.
I de ovannämnda serviceställena ska man på förhand boka tid per telefon eller elektroniskt. Övergången till den elektroniska tidsbeställningen förbättrar både kundernas och personalens säkerhet när de inte behöver tillbringa tid i väntrummet.
Arrangemanget är i kraft 16–31.3.2020. På andra orter följer vi fortsättningsvis med situationen.
Sköt dina ärenden elektroniskt eller per telefon
Vi rekommenderar att du i första hand sköter dina ärenden med oss per telefon eller via våra elektroniska tjänster. För att göra det lättare har vi förlängt kundtjänstens telefontid till kl. 9–15. Se servicenumren enligt ärende.
Du kan också sköta dina ärenden på webben. På den elektroniska tjänsten Intyg från befolkningsdatasystemet går det att beställa flera olika intyg och dem får man genast i bruk. Namnändringsansökan kan man också göra elektroniskt på Namnändring-tjänsten.
Så här bokar du mötestid på ett serviceställe
Om du inte kan sköta dina ärenden elektroniskt eller per telefon kan du i brådskande ärenden boka tid till ett av våra serviceställen. Tid kan man boka själv på den elektroniska tidsbeställningen eller genom att ringa till vår kundtjänst i vilket fall tjänstemannen bokar tiden. De första tiderna kan bokas till onsdagen 18.3.2020.
- Ring till ett av våra kundtjänstnummer för att boka tid. Se alla våra servicenummer enligt ärende.
- Tidsbeställningen-webbstjänsten
Mer information:
Kommunikations- och marknadsföringsdirektör Liinu Lehto, tfn 0295 535 385, förnamn.efternamn[a]dvv.fi
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation