Internationell studerande – utnyttja registreringsevenemang
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) ordnar återigen registreringsevenemang riktade till nya internationella studerande på olika håll i Finland. Evenemangen genomförs i huvudsak i samarbete med högskolorna.
Det lönar sig att uträtta ärenden vid ett registreringsevenemang – smidigare tillgång till MDB:s tjänster för den studerande
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata tillhandahåller sina tjänster med tidsbokning. Så gör man också när man ansöker om personbeteckning eller hemkommun. Ett undantag till detta är dock internationella högskolestuderande som ombes uträtta ärenden vid ett registreringsevenemang som ordnas av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och högskolan. Information om registreringsevenemangen ges i första hand av högskolorna. Dessutom meddelas registreringsevenemangen på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbplats för serviceställen.
Om du besöker Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas kundservice utan tidsbokning, erbjuder myndigheten råd och möjlighet att lämna in dokument.
Så här framskrider registreringen av en internationell studerande
- Den studerande utreder hos sin högskola tidpunkten för identifiering vid registreringsevenemanget. Om inget registreringsevenemang ordnas bokar den studerande tid hos Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (dvv.fi/tidsbokning).
Studerandenas familjemedlemmar ska alltid boka tid till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe.
- Studeranden fyller i en registreringsbegäran som passar hens situation på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbplats dvv.fi. Nödvändiga bilagor är resedokument, studieintyg och eventuellt uppehållstillstånd.
- Den studerande uträttar ärenden antingen vid ett registreringsevenemang eller med tidsbokning vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata för att identifiera sig.
- MDB behandlar ärendet och meddelar den studerande om att registreringen är klar.
Läs mer om registrering av utlänningar på sidan Utlänning i Finland.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation