Väestörekisterikeskuksen ylijohtaja Janne Viskari vuoden digijohtajaksi
Väestörekisterikeskuksen ylijohtaja Janne Viskari on valittu vuoden digijohtajaksi. Tietotekniikan ja digitalisaation ammattilaismedia Tivi valitsi Vuoden digijohtajan nyt toista kertaa.
Ehdolla vuoden digijohtajaksi olivat Väestörekisterikeskuksen ylijohtaja Janne Viskarin lisäksi OP:n Harri Nummela sekä Finnairin Katri Harra-Salonen.
Vuoden digijohtaja -tunnustuksella halutaan nostaa esille digitaalisen liiketoiminnan edelläkävijöitä. Vuonna 2018 ehdokkaiden joukossa on myös valtionhallinnon edustajia.
"Todella upeaa, että julkishallinnossa pitkäjänteisesti tehty työ toimivamman digitaalisen yhteiskunnan luomiseksi on noteerattu myös tällä tavalla", toteaa ylijohtaja Viskari.
Ylijohtaja Janne Viskari aloitti tehtävässään marraskuussa 2017. Ennen ylijohtajan virkaa Viskari toimi Väestörekisterikeskuksen Digitaaliset palvelut -yksikön johtajana. Viskarin toi Väestörekisterikeskukseen vuonna 2014 alkanut KaPA-ohjelma, jonka toteuttamisesta hän vastasi.
Jatkossa Viskari vastaa yhä laajemmasta digitalisaation kehittämiskokonaisuudesta, kun Väestörekisterikeskus, maistraatit ja maistraattien ohjausyksikkö yhdistyvät vuonna 2020 ns. digivirastoksi. Viraston virallista nimeä ei ole vielä päätetty.
Yhdistymisen myötä syntyvän viraston keskeinen tehtävä on digitalisaation edistäminen ja elämäntilannelähtöisten palvelujen tuottaminen.
"Uuden digitalisaatiota edistävän viraston myötä Suomen digitalisaation toimeenpano vahvistuu entisestään. Vakaa tarkoituksemme on avittaa Suomi maailman edistyneimmäksi digiyhteiskunnaksi. Vaikka digiviraston toimeenpano koskettaakin keskeisesti julkishallinnon toiminnan tehostamista, on huomattavaa, että digitalisaatio ei noudata sektorirajoja ja varsin monet virastomme palveluista on tarkoitettu hyödyttämään myös yrityksiä", ylijohtaja Viskari korostaa.
Vuoden digijohtajan lisäksi tietotekniikan ja digitalisaation ammattilaismedia Tivi valitsi vuoden CIO:n. Tässä kategoriassa voiton vei XX.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation