Suomi.fi-kvalitetsverktygen avvecklas i slutet av 2025
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) kommer inte längre att erbjuda Suomi.fi-kvalitetsverktyg efter årsskiftet 2025–2026. Den exakta tidpunkten meddelas senare. Beslutet grundar sig på kostnadsbesparingar som leder till att MDB tvingas omfördela resurserna till lagstadgade tjänster.
Informations- och diskussionstillfälle om ändringen 16.5 kl. 10
Vi ordnar ett informations- och diskussionstillfälle om ändringen 16.5.2025 kl. 10–11.
Anmäl dig till informationsmötet (på finska).
På informationsmötet berättar vi vad kundorganisationerna bör ta i beaktande när tjänsten upphör. Vi tar också emot feedback från kundorganisationerna för att förstå deras behov och tankar kring beslutet att avveckla Kvalitetsverktygen.
Materialet i Självutvärderingsverktyget finns fortsättningsvis kvar på webbsidan Tjänsteutvecklare
De kundorganisationer som redan använder Kvalitetsverktygen kan fortsätta använda dem under resten av året. Däremot tar vi inte längre in nya organisationer.
Materialet i Självutvärderingsverktyget finns fortsättningsvis kvar på webbsidan Tjänsteutvecklare, det betyder att organisationerna även framöver kan använda bedömningskriterierna för att bedöma kvaliteten på sina digitala tjänster.
Ändringen påverkar inte till exempel användningen av Suomi.fi-servicedatalagret eller andra Suomi.fi-tjänster.
Statsförvaltningens besparingar påverkar Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas verksamhet
På grund av besparingar inom statsförvaltningen kommer den finansiering som avsätts för Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) under åren 2025–2027 att vara cirka 20 procent lägre än 2024. MDB uppnår besparingsmålet genom att prioritera sitt tjänsteutbud och göra interna ändringar i myndighetens uppgifter.
MDB kommer under de närmaste åren att prioritera skötseln av de lagstadgade uppgifterna i sin verksamhet. Dessutom kommer MDB att minska utgifterna för utveckling av ICT, köpta tjänster och övriga omkostnader.
Suomi.fi-kvalitetsverktygen hjälper offentliga organisationer att bedöma och följa upp både kvaliteten och användningen av sina e-tjänster. Kvalitetsverktygen består av tre verktyg: Självutvärderingsverktyg, Verktyg för användarrespons och Mätverktyg för användningsgrad.
Mer information om Kvalitetsverktygen finns på webbplatsen Tjänsteutvecklare.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation