Osallistu Suomi.fi-palvelujen kehityssuunnitelman 2018-2019 rakentamiseen!
Väestörekisterikeskus on julkaissut kommentoitavaksi Suomi.fi-palvelujen kehityssuunnitelman vuosille 2018–2019.
Suunnitelmasta järjestetään julkinen keskustelutilaisuus 2.11.2017 klo 9.30-11.30:
Avoin roadmapin keskustelutilaisuus Suomi.fi-palveluja käyttäville tai käyttöä suunnitteleville organisaatioille
(Paikka: Väestörekisterikeskus, Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki, Monitoimitila A+B, 1. krs)
Tilaisuuteen voi myös osallistua Skypellä. Osallistumislinkki toimitetaan tilaisuuteen ilmoittautautuneille.
Ilmoittautuminen:
Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä (30.10.2017 mennessä)
Katso kommentoitavaksi avattu kehityssuunnitelma: https://esuomi.fi/?mdocs-file=18065&mdocs-url=false
Kehityssuunnitelman tarkemmat selitteet: https://esuomi.fi/?mdocs-file=18063&mdocs-url=false
Voitte myös kommentoida suunnitelmaa oheisen verkkokyselyn kautta 30.10.2017 saakka: https://response.questback.com/vestrekisterikeskus/xxbajq8s2j
Alustavan suunnitelman mukaan vuonna 2018 toteutetaan muun muassa seuraavaa:
Suomi.fi-verkkopalveluun toteutetaan
- uusia oppaita yritysten ja kansalaisten tarpeisiin
- sote-valinnanvapauden tietopalvelu ja maakuntauudistukseen liittyvät alueelliset näkymät
Suomi.fi-tunnistuksessa otetaan käyttöön
- tuki EU-maiden rajat ylittävälle vahvalle tunnistamiselle (eIDAS-solmupiste)
- kansallisen luottamusverkoston välityspalvelut
Suomi.fi-valtuuksissa otetaan käyttöön
- eIDAS- tai muulla ulkomaalaisella tunnistusvälineellä tunnistettujen käyttäjien valtuuttaminen
- rajapinta, joka mahdollistaa kahden yrityksen välisen valtuutuksen voimassaolon takistamisen
- mahdollisuus luoda valtakirjoja palvelupisteasioinnin yhteydessä
- Katso-palvelun sulauttamisen vaatimat ominaisuudet ja Katson valtuuksien siirtoa tukevat työkalut
Suomi.fi-viesteissä otetaan käyttöön
- postitus- ja massapostituspalvelu
- viestinvälitys PK-yrityksille
- kalenterimuistutukset
Kehityssuunnitelmassa on myös toimenpiteitä muihin Väestörekisterikeskuksen palveluihin, kuten Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV), Suomi.fi-palveluväylään ja yhteentoimivuuden välineistöön, liittyen. Mukana on myös Suomi.fi-maksuihin ja Suomi.fi-karttoihin liittyviä suunnitelmia.
Lisätietoja
Väestörekisterikeskus, kehityspäällikkö Eero Konttaniemi, p. 0295 535 024, etunimi.sukunimi[at]vrk.fi
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation