Väestörekisterikeskus uudistaa Hankesalkun hallintapalvelun yhdessä Keto Softwaren kanssa
Väestörekisterikeskus kilpailutti vuodenvaihteessa valtionhallinnon yhteisen Hankesalkun hallintapalvelun toteutuksen. Uuden hankinnan myötä palvelu uudistuu moderniksi ja aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi palvelukokonaisuudeksi.
Kilpailutuksen perusteella toimittajaksi valittiin Keto Software Oy, joka on myös nykyisen Hankesalkun hallintapalvelun palvelutarjoaja. Uusi sopimus allekirjoitettiin 5.2.2019 ja uudistunut palvelu julkaistaan vielä ennen kesälomia.
Uudistus perustuu Hankesalkun hallintapalvelun käyttäjien kokemuksiin
– Väestörekisterikeskus teki viime keväänä nykyisen palvelun pääkäyttäjille käyttäjäkyselyn. Hyödynnämme uuden palvelun kehittämisessä kyselyn tuloksia sekä käyttäjien kanssa käydyistä syventävistä haastatteluista saatuja havaintoja, kertoo kehityspäällikkö Paavo Laakso Väestörekisterikeskuksesta.
Uudistunut Hankesalkun hallintapalvelu julkaistaan kevään aikana
Uusi Hankesalkun hallintapalvelu pohjautuu valmisohjelmaan. Se sujuvoittaa hanketiedon käyttöä osana hankeseurantaa ja -johtamista tarjoamalla muun muassa uudenlaisia visuaalisia näkymiä kulloiseenkin hanketilanteeseen. Palvelu sisältää myös tuen työnkuluille ja sen tietosisältö on helpommin muokattavissa erilaisiin käyttötarpeisiin. Lisäksi palvelu mahdollistaa avoimet rajapinnat integroinneille muihin järjestelmiin ja siihen voi tunnistautua Virtu-kirjautumisen avulla.
– Olemme todella innoissamme päästessämme toteuttamaan uuden Hankesalkun hallintapalvelun täysin uudella Keto 5 Platform -tuotteellamme. Keto 5 on käyttökokemukseltaan moderni ja skaalautuvuudeltaan erinomainen. Tuotteemme avulla toteutetaan yleisen tilannekuvan lisäksi hallinnon eri toimijoille palvelu, joka mahdollistaa monipuolisesti omien sisäisten prosessien, strategioiden tai laatuprosessien hallinnan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Kari Teräsniska Keto Software Oy:n puolesta.
Pääkäyttäjät saavat säännöllisesti tietoa uudistuksen etenemisestä
Uudistunut Hankesalkun hallintapalvelu otetaan vaiheittain käyttöön. Väestörekisterikeskus järjestää pääkäyttäjille kevään aikana jokaisen käyttöönottovaiheen yhteydessä asiakastilaisuuden, jossa kerrotaan käyttöönoton etenemisestä ja palveluun tuoduista uusista sisällöistä. Palvelun perustoiminnallisuus on käytettävissä ennen lomakauden alkua.
– Vuoden 2019 aikana uusi Hankesalkun hallintapalvelu julkaistaan vähintään vastaavilla hanketieto-ominaisuuksilla kuin nykyinen ratkaisu. Nykyaikainen käyttöliittymä ja aiempaa kehittyneemmät raportointiominaisuudet lisäävät uudesta palvelusta saatavia hyötyjä, Paavo Laakso kertoo.
Uuden Hankesalkun hallintapalvelun käyttöönottoprojekti alkaa helmikuussa. Väestörekisterikeskus on säännöllisesti yhteydessä palvelun pääkäyttäjiin uudistuksen etenemisestä.
Väestörekisterikeskus on vuoden 2018 alusta vastannut valtiohallinnon yhteisen Hankesalkun hallintapalvelun kehittämisestä ja ylläpidosta. Palvelu sisältää perustiedot merkittävistä kehityshankkeista ja -projekteista sekä niihin liittyvän tilanneraportoinnin. Se tukee yleisen tilannekuvan ylläpitämistä julkisessa tietohallinnossa ja mahdollistaa hanketietoon perustuvan ohjauksen. Lue lisää »
Lisätietoja:
Kehityspäällikkö Paavo Laakso
puh. 0295 535 159
[email protected]
Kehityspäällikkö Mikko Pitkänen
puh. 029 553 5092
[email protected]
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation