Verkkoasiointi organisaatioasiakkaille
Digi- ja väestötietovirasto tarjoaa organisaatioasiakkaiden keskeiset lupa- ja sopimusprosessit sähköisinä.
Verkkoasiointi on tarkoitettu ainoastaan Digi- ja väestötietoviraston organisaatioasiakkaille. Kansalaisille suunnatut palvelut löytyvät ensisijaisesti DVV:n verkkosivuilta.
Organisaatiot voivat hakea verkkoasioinnissa erilaisia lupia ja varmenteita, sekä tehdä sopimuksia ja tilauksia. Verkkoasioinnissa voi myös nähdä käsiteltävän hakemuksen tilanteen tai pyytää lisätietoja avoimesta hakemuksesta.
Verkkoasioinnissa voitte:
- Hakea väestötietojärjestelmän tietoja organisaatiosi tarpeisiin suurista henkilö- ja rakennustietojoukoista aina yksittäisiin väestötietojärjestelmän tietoihin: Väestötietopalvelut.
- Tehdä organisaatiolle toimikorttisopimuksen varmennekorttien tilaamiseksi, tilata palveluvarmenteita tai tehdä sopimuksen leimapalvelusta: Varmenteet ja kortit.
- Hakea organisaatiolle lupaa ilmoittaa rakennus- tai henkilötietoja (syntymä-, kuolema- ja huoltotiedot) väestötietojärjestelmään tai hakea vastuukäyttäjän käyttöoikeutta VTJ-ylläpitoon, Huoltowebiin tai VanhemmuusWebiin: Väestötietojärjestelmän ylläpito.
Toimikaa näin
Verkkoasiointi edellyttää rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjän on tunnistauduttava verkkopankkitunnuksella, organisaatiokortilla, mobiilivarmenteella tai henkilökortilla.
Organisaatiolla voi olla palvelussa useampia asiakastilejä esimerkiksi organisaatioyksiköittäin tai työ- ja tutkimusryhmittäin. Asiakastilille on mahdollista kutsua useampia käyttäjiä. Samalla tilillä olevat käyttäjät pääsevät tarkastelemaan ja edistämään kaikkia tilillä olevia prosesseja. Suosittelemme, että samassa organisaatioyksikössä työskentelevät luovat vain yhden asiakastilin palveluun.
Lisätietoja tarvittaessa [email protected].
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö