Sähköisen ajanvarauksen tietosuojaseloste
Sähköisessä ajanvarausjärjestelmässä Digi- ja väestötietoviraston asiakkaat voivat varata, peruuttaa tai siirtää käyntiasiointiaikoja Digi- ja väestötietovirastossa. Asiakas voi myös pyytää virkailijaa tekemään varauksen puolestaan. Ajanvarausjärjestelmän tarjoamat palvelut ovat toimipistekohtaisia.
Tietojasi voi löytyä rekisteristä, jos olet varannut, peruuttanut tai siirtänyt käyntiasiointiaikaa sähköisessä ajanvarausjärjestelmässä.
Sähköinen ajanvarausjärjestelmä
Digi- ja väestötietovirasto
Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki
PL 123, 00531 Helsinki
Puhelin (vaihde) 02 9553 6000, sähköposti kirjaamo(a)dvv.fi
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Erityisasiantuntija Outi Lindqvist
Puhelin (vaihde) 02 9553 6000, sähköposti kirjaamo(a)dvv.fi
Puhelin (vaihde) 02 9553 6000, [email protected]
Tietoja käsitellään viraston tarjoamien palveluiden ajanvarauksen tekemiseen sähköisesti, sekä palvelun kehittämiseen ja tilastointiin. Tilastot eivät sisällä henkilötietoja. Asiakas voi itse tehdä varauksen Internetissä järjestelmän asiakaskäyttöliittymän kautta tai vaihtoehtoisesti pyytää henkilökuntaa tekemään varauksen järjestelmän virkailijakäyttöliittymän kautta. Sähköisen ajanvarausjärjestelmän sisältämiä henkilötietoja käsitellään EU:n yleisen tietosuoja asetuksen 6 artiklan perusteella. Henkilötietoja käsitellään osana Digi- ja väestötietoviraston lakisääteisten palveluiden tarjoamista.
Asiakkaan syöttämät tiedot säilytetään järjestelmässä yhden vuoden ajan.
Rekisteriin tallennetaan:
- Etunimi
- Sukunimi
- Sähköposti
- Puhelinnumero
- Syntymäaika
Asiakas, tai työntekijä asiakkaan puolesta, syöttää itse tarvittavat tiedot rekisteriin.
Tietoja ei säännönmukaisesti luovuteta muille tahoille.
Tietoja ei siirretä Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Tietoaineisto on suojattu pääsynhallinnan keinoin ja siihen on pääsy vain valtion sisäverkosta. Henkilötietoja suojataan lisäksi kulunvalvonnalla, käytönvalvonnalla sekä henkilötietojen käsittelyn ohjeistuksella.
Henkilörekisterin tietojen perusteella ei suoriteta automaattista päätöksentekoa tai profilointia.
Tarkastusoikeus
Sinulla on oikeus pyytää pääsyä itseäsi koskeviin henkilötietoihin eli tarkastaa henkilörekisteriin talletetut tietosi. Omien tietojen tarkastuspyynnön voit lähettää Digi- ja väestötietoviraston kirjaamoon. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Saat tarvitsemasi tiedot kuukauden kuluessa. Jos tietoja ei pystytä perustellusta syystä toimittamaan tässä ajassa, Digi- ja väestötietovirasto voi jatkaa määräaikaa enintään 2 kuukaudella. Tässä tapauksessa saat siitä ilmoituksen.
Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi korjaamista. Tee pyyntö kirjallisesti rekisterin yhteyshenkilölle (kohta Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilöt). Korjauspyynnössä sinun tulee mainita oikaistava tieto ja sen tarkka muutos tai rekisteriin täydennettävät tiedot. Henkilöllisyytesi tarkistetaan pyynnön yhteydessä.
Henkilötietojen käsittelyyn liittyvät rekisteröidyn oikeuksien rajoitukset
Suurin osa Digi- ja väestötietoviraston palveluista perustuu lakisääteisen velvoitteen noudattamiseen tai julkisen vallan käyttämiseen. Näissä tapauksissa sinulla ei ole oikeutta vaatia tietojesi poistamista tai siirtämistä toiseen järjestelmään.
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle henkilötietojen käsittelyyn liittyen.
Lisätietoa löydät Tietosuojavaltuutetun ohjeista.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö