Etäpalvelu
Etäpalvelussa saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta.
Etäpalvelussa asiantuntijamme neuvoo sinua videoyhteyden välityksellä. Tarjoamme etäpalvelua paikkakunnasta riippuen Verohallinnon tai kaupungin tiloissa. Etäpalvelupisteessä on tarvittavat laitteet videoyhteyden muodostamiseen.
Mitä asioita etäpalvelussa voi hoitaa?
Voit käyttää etäpalvelua, kun tarvitset henkilökohtaista neuvontaa tai ohjausta palveluistamme. Huomaa, että etäpalvelussa emme tarjoa edunvalvontaan tai edunvalvontavaltuutukseen liittyvää neuvontaa.
Etäpalvelussa et voi hoitaa niitä asioita, jotka edellyttävät henkilökohtaista käyntiä palvelupaikassamme. Tällaisia ovat muun muassa vihkiminen, ulkomaalaisten rekisteröinti ja julkisen notaarin palvelut, kuten asiakirjan oikeaksi todistaminen.
Huomaa myös, että et voi tulostaa etkä skannata etäpalvelupisteessä etkä jättää asiakirjoja etäpalvelupisteeseen.
Varaa aika etukäteen
Varaa aika etäpalveluun puhelinpalvelustamme. Löydät palvelukohtaiset yhteystiedot sivuiltamme. Mikkelissä ajan voi varata myös asioimalla kaupungin asiointipisteessä.
Ota mukaasi henkilötodistus.
Palvelupisteen henkilöstö auttaa sinua tarvittaessa videoyhteyden avaamisessa.
Etäpalvelu on maksutonta.
Paikkakunnat, joilla tarjoamme etäpalvelua
Osallistumme lisäksi etäpalvelun kehittämiseen yhdessä muiden viranomaisten kanssa osana valtion palvelu- ja toimitilaverkon uudistaminen 2020-luvulla -hanketta. Viranomaisten yhteistä etäpalvelukonseptia kokeillaan syyskuusta 2025 helmikuuhun 2026 Suomi-pisteissä Imatralla, Nurmeksessa ja Porvoossa.
Asioi verkossa
Voit asioida kanssamme sähköisesti useimmissa asioissa. Lue lisää Asioi sähköisesti -sivulta.