Hoppa till innehåll

Urvalet Personens grunduppgifter för kommuner

Urvalet Personens grunduppgifter är en självbetjäningsapplikation som kommunerna kan använda för att hämta de personuppgifter som kommunen behöver för att sköta sina lagstadgade uppgifter, samt för att kontakta kommuninvånarna. En pilotfas av tjänsten inleddes i juli 2022. Pilotprojektet fortsätter till slutet av 2022.

Du kan ansluta dig till urvalstjänstens pilotprojekt genom att ansöka om datatillstånd i Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas e-tjänst.

BDSförfrågan har övergått till tvåfaktorsautentisering 11.5.2023

Gör så här

Ansök om datatillstånd

E-tjänsten förutsätter registrering, för vilken användaren ska identifiera sig med organisationskort, mobilcertifikat eller nätbankskoder.

Anvisning för ansökan om datatillstånd för kommunens självbetjäningsurval i e-tjänsten.

Tilläggsuppgifter vid behov vtjkysely(a)dvv.fi

Se även

Anvisning för urval i kommunernas urvalstjänst