- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Myndigheten som arbetsgivare
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Dataskydd
- Utlämnande av uppgifter
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Dataskyddsbeskrivningar
- Dataskyddsbeskrivning för Medborgarrådgivningens kundservicesystem
- Dataskyddsbeskrivning för medborgarinitiativ
- Dataskyddsbeskrivning för befolkningsdatasystemet
- Dataskyddsbeskrivning för Certificatdatasystemet
- Dataskyddsbeskrivning för det digitala stödet
- Katso-tjänstens dataskyddsbeskrivning
- Dataskyddsbeskrivning för Rösträttsregister
- Dataskyddsbeskrivning för Spärrtjänsten och spärrtjänstens telefoninspelningar
- Dataskyddsbeskrivning för ServiceNow-ticketsystemet
- Dataskyddsbeskrivning för äktenskapsförordsärenden
- Dataskyddsbeskrivning för diarie- och ärendehanteringssystemet
- Dataskyddsbeskrivning för registret över ärenden som gäller samboförhållanden
- Dataskyddsbeskrivning för registret över förmyndarskapsärenden
- Dataskyddsbeskrivning för registret över gåvoärenden
- Dataskyddsbeskrivning för släktutredningsregistret
- Dataskyddsbeskrivning för det elektroniska tidsbokningssystemet
- Dataskyddsbeskrivning för det elektroniska ärendehanteringssystemet
- Dataskyddsbeskrivning för Vakava-kassasystem
- Dataskyddsbeskrivning för vigselrättsregistret
- Dataskyddsbeskrivning för kommunikationsenhetens intressentgruppsregister
- Dataskyddsbeskrivning för personregister för rekryteringssystemet valtiolle.fi
- Dataskyddsbeskrivning för Ärendehanteringssystemet (D360)
- Dataskyddsbeskrivning för digital säkerhet
- Dataskydd för arbetssökande
- Beskrivning av handlingars offentlighet
- Nyhetsarkiv
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata som arbetsgivare
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har till uppgift att främja digitaliseringen av samhället, trygga tillgången till uppgifter och tillhandahålla tjänster för kundernas olika livsskeden.
Hos oss får du bygga upp ett konstruktivt, smidigt, kompatibelt Finland och utveckla lösningar som hjälper människor i vardagen. Du arbetar i kärnan i Finlands digitaliseringsutveckling och kan därmed påverka riktningen för digitaliseringen av samhället.
Mod, respekt och förtroende hör till våra etiska värderingar. Vi vill visa vägen, förnya samhället och främja medborgarnas möjligheter att uträtta ärenden hos den offentliga förvaltningen. Vårt mål är att göra Finland till ett smidigare samhälle.
Vi vill vara en tillförlitlig, visionär och eftertraktad partner till våra kunder och samarbetspartner – och en eftertraktad arbetsgivare. Vi samarbetar aktivt genom nätverk och genom vårt arbete vill vi stärka tilliten i samhället.
På myndigheten arbetar över 830 personer. Vi är verksamma på 36 orter över hela Finland. Verksamhetsmodellen är riksomfattande, det vill säga medborgare kan uträtta sina ärenden på vilket av våra verksamhetsställen som helst.
Vilken typ av arbetsplats är vi?
Vi på myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har som mål att bli världens bästa myndighet. Finland har redan världens bästa förvaltning, så vi är på god väg mot att nå vårt mål.
Vi är en flexibel arbetsplats som ger möjligheter och anställer olika typer av människor. Vi har en dialogbaserad kultur och låga hierarkier.
Vi tror att alla anställda vill göra ett bra jobb som ger resultat. Därför brukar vi inte vakta våra anställda, utan vi litar på våra experter och ger dem utrymme att utveckla sitt arbete.
Som myndighet vill vi se till att våra anställda har så bra förhållanden som möjligt för att utföra sitt arbete, utveckla de tjänster som de har ansvar för och utvecklas som yrkesmänniskor. Vi anordnar innovationstävlingar för vår personal och låter experterna glänsa.
Vi vet också att människor även har ett liv utanför arbetsplatsen. Därför anpassar vi oss till människors livssituation.
Vi arbetar i en modern arbetsmiljö och har moderna arbetsredskap som ständigt utvecklas. Vi ser till våra medarbetares välbefinnande i arbetet och kompetensutveckling på ett mångsidigt sätt.
Vi erbjuder bland annat:
- arbetsredskap som främjar ergonomin
- flexibla arbetstider
- möjlighet till distansarbete
- motions- och kulturförmån
- arbetsreseförmån
- lunchbidrag
- heltäckande företagshälsovårdstjänster
Vilka arbetsuppgifter har vi?
Arbetsuppgifterna på myndigheten för digitalisering och befolkningsdata är expertuppgifter som är intressanta, utmanande och självständiga och erbjuder en utsiktsplats över utvecklingen av de elektroniska tjänsterna och tjänster för olika livssituationer och det samhälleliga påverkandet.
Hos oss blir du en del av människors många olika livsskeden, alltifrån födsel till dödsfall.
Vanliga tjänster hos oss är:
- produktionschef
- serviceansvarig
- projektchef
- utvecklingschef
- jurist
- häradsskrivare
- expert (till exempel expert på informationstjänster eller certifikat)
- ledande expert
- planerare (till exempel planerare för informationstjänster eller system för certifikattjänster)
Sök jobb hos oss!
Lediga tjänster hittar du på adressen www.valtiolle.fi
- Privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Hindersprövning
- Vigsel
- Äktenskapsförord
- Makens släktnamn
- Äktenskap utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Registrering av lag som tillämpas på ett förmögenhetsförhållande
- Registrering av avvittringsinstrument
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Upplösning av samboförhållande
- Uteslutande av giftorätt
- Utdrag ur vigselrättsregistret
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Val och rösträtt
- Förmyndarskap
- Intressebevakningsfullmakt
- Enklare alternativ till intressebevakning
- Förordnande av intressebevakare
- Intressebevakarens person och uppgifter
- Intressebevakning för en minderårig
- Vem kan vara intressebevakare?
- Rättshandlingar som kräver tillstånd
- Förordnade av ställföreträdande intressebevakare
- Intressebevakningens upphörande
- Att avstå från uppdraget som intressebevakare
- Bevakning av en frånvarande persons eller en blivande egendomsägares intressen
- Övervakning av intressebevakarens verksamhet
- Begränsning av handlingsbehörigheten och omyndigförklaring
- Utdrag registret över förmynderskapsärenden
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Medborgarinitiativ
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Registrering av anmälan om gåva
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Boende utomlands
- Äktenskap utomlands
- Registrering av ett barn som fötts utomlands
- Flytt
- Legalisering av utländska handlingar
- Registrering av medborgarskap
- Anmälan om behållande av finskt medborgarskap
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av lag som tillämpas på ett förmögenhetsförhållande
- Flytt till Finland
- Blanketter
- Äktenskap och parförhållande
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Uppdatering av kundregister
- Urvals- och analystjänster
- Befolkningsdatasystemets söktjänster
- Magistratregistrens söktjänster
- Registerutdrag
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Om myndigheten