- Varmenteet ja kortit
- Asiakasrekisterien päivityspalvelut
- Poiminta- ja analyysipalvelut
- Väestötietojärjestelmän hakupalvelut
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Digiturvapalvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Katso-tunnistus
- Verkkoasiointi
Digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalvelut
Digi- ja väestötietovirasto tarjoaa valtionhallinnon organisaatioille digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalveluita. Saatte meidän kauttamme käyttöönne monipuoliset tietoturvakonsultoinnin ja -auditoinnin palvelut Suomen johtavilta, kilpailutetuilta tieto- ja kyberturvallisuusalan yrityksiltä.
Tietoturvakonsultointia voidaan käyttää muun muassa
- Tietoturva-auditoinneissa löydettyjen puutteiden korjaamiseen.
- Tietoturvallisuuden hallintajärjestelmän kehittämiseen.
- Palveluiden ja järjestelmien vaatimusten kartoittamiseen.
- Palvelujen ja järjestelmien tietoturvallisuuden, kyberturvallisuuden sekä tietosuojan kehittämiseen ja ylläpitämiseen.
- Organisaation toiminnan jatkuvuuden ja häiriötilanteisiin varautumisen kehittämiseksi.
Tietoturva-auditoinnilla voidaan selvittää muun muassa
- Miten organisaation tietojärjestelmä täyttää sille asetetut vaatimukset?
- Miten organisaation tietojärjestelmä on suojattu erilaisia hyökkäyksiä vastaan?
Kuka voi tilata Digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalveluita?
Asiantuntijapalveluiden tuottajat
Klikkaa tuottajan nimeä nähdäksesi myös alihankkijat.
Alihankkijat
- F-Secure Oyj
- KPMG IT Sertifiointi Oy
Alihankkijat
- 2NS / Second Nature Security Oy
- LAV Security Oy
- Nixu Oy
- Nixu Certification Oy
Alihankkijat
- Cygate Oy
- Intopalo Digital Oy
- Logiservice Oy
- OpSec Oy
- Telia Finland Oyj
- Tietoturvaamo Oy
- Tikkasec Oy
Alihankkijat
- 1ClickFactory Oy
- Adusso Oy
- Ahlström Consulting Oy
- Akhilleus Consulting Oy
- Apex Communications Finland Oy
- Atos IT Solutions and Services Oy
- Aurora Product Development Oy
- Blocsol Oy
- Codecontrol Oy
- ComIQ Oy
- Cybercom Finland Oy
- Decortina
- Defensec Oy
- Doctype Oy
- Evolvit Oy
- Flow 314 Oy
- Hietamäki Invest Oy
- Hiisidesing
- Innoite Oy
- Jatkuvuuskonsultointi Oy
- Jousoft Oy
- Kaiku HR Oy
- KeyVision Oy
- Kohti Consulting
- Legentum Oy
- Meekla Oy
- Military Work Suomi Oy
- Mint Security Oy
- MJ Pro Konsultointi Oy
- NSD Consulting Oy
- Pasaati Oy
- Peltonen Holding Oy
- Petri Hakanen Oy
- Pro ITSec Consulting Oy
- ProPeople Suomi Oy
- ProTrainIT Oy
- Sigma Consulting Oy
- Solu Digital Oy
- Sovellin Oy
- Spectaculous Code Oy
- Stateko Oy
- Suomen Liiketoimintapalvelu Oy
- T-Base Oy
- Teamit Oy
- Tmi Gunilla Roswall
- Wictrain Oy
- Winda Consulting
- Ymon Oy
Hinnat asiakkaalle
Auditointi- ja konsultointipalvelut
Hinnoittelu Hanselin osaamistasojen mukaisesti. Hinnasto päivitetty 1.6.2020.
Toimeksiantojen perushinta per henkilötyöpäivä:
- Perustaso, osaamistaso 1 780 € htp
- Perustaso, osaamistaso 2 800 € htp
- Perustaso, osaamistaso 3 890 € htp
- Perustaso, osaamistaso 3 Netum 1020 € htp
- Alv 0%.
Jos asiakas luokittelee toimeksiantoon liittyvää tietoa turvallisuusluokka ST III Luottamuksellinen, edellyttää se toimittajalta suurempaa huolellisuutta ja turvallisempaa toimintaympäristöä tiedon käsittelyssä. Alihankkija on tällöin halutessaan oikeutettu veloittamaan asiakkaalta lisäveloitus htp-hinnan lisäksi.
Toimittajakohtainen TL -lisähinta:
- Consultor Finland Oy 136 € htp
- KPMG Oy Ab 363,17 € htp
- Netum Oy 379 € htp
- Ryhmittymä Huld, Kumura Oy, Insta DefSec Oy 200 € htp
Toimeksianto- ja tilausprosessi
Digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalvelun (VAL-DIAS) toimeksiannon käsittely tapahtuu näin Asiakkaan, Alihankkijan ja Toimittajan kesken.
- Asiakas = Digi- ja väestötietoviraston asiakas, valtionhallinnon organisaatio.
- Toimittaja = Digi- ja väestötietovirasto (DVV).
- Alihankkija = Kaupallinen yritys, joka on tullut valituksi palvelun toimittajaksi.
Asiakas täyttää toimeksiantolomakkeen, jossa alustavasti kuvataan tarvittava asiantuntijatyö sekä toimeksiantoon liittyvät yhteystiedot. Toimeksianto ei ole vielä tilaus vaan Asiakas täyttää tilaustiedot vasta sen jälkeen, kun toimeksiantolomake on palautunut takaisin Asiakkaalle ja siihen on lisätty Alihankkijan toimesta alustava työmäärä ja hinta. Asiakas hyväksyy työmääräarvion tekemällä tilauksen Toimittajalle tai tarkentaa työmäärää Alihankkijan kanssa.
Asiakas täyttää asiantuntijapalveluiden toimeksiantolomakkeen ja lähettää sen turvapostilla Toimittajalle osoitteeseen [email protected]
Toimittaja valitsee toimeksiannon toteuttamiseksi Alihankkijan yhteistyössä Asiakkaan kanssa. Asiakkaan toive Alihankkijasta pyritään ottamaan huomioon Alihankkijan valinnassa. Oletuksena Asiakkaalle pyritään tarjoamaan jatkossa sama Alihankkija, mutta toimeksiantokohtaisesti arvioidaan Alihankkijan resurssitilannetta, erityisosaamista, esteellisyyttä auditointiin tai muita mahdollisia rajoituksia. Puitesopimusehtojen mukaan Toimittaja vastaa toimeksiantojen jaosta Alihankkijoiden kesken.
Toimittaja lähettää toimeksiannon valitulle Alihankkijalle, joka sopii Asiakkaan kanssa aloituskokouksen. Aloituskokouksessa toimeksiannon sisältö käydään tarkemmin läpi. Aloituskokouksen pöytäkirjamerkinnät liitetään toimeksiantolomakkeeseen ja toimitetaan työmäärän yhteydessä Toimittajalle viikon kuluessa aloituskokouksen pitämisestä.
Alihankkija laatii suunnitelman toimeksiannon toteuttamisesta Asiakkaan tekemän
toimeksiannon ja aloituskokouksen perusteella. Suunnitelma sisältää enimmäistyömääräarvion, aikataulun, palvelun tuottamiseen tarvittavat resurssit ja heidän osaamistasonsa, matka-aika- ja matkakulut, mahdollisen projektisuunnitelman, kuvauksen käytettävistä menetelmistä ja työvälineistä sekä toimeksiannon tuotoksista sekä pöytäkirjamerkinnät aloituskokouksessa sovituista asioista. Lomake toimitetaan Toimittajalle. Työmääräarvio on hyvä sopia Asiakkaan kanssa ennen sen lähettämistä Toimittajalle.
Toimittaja tarkistaa työmääräarvion sekä toimittaa sen Asiakkaalle. Tarvittaessa Asiakas ja Ali-hankkija voivat tavata tässä yhteydessä uudelleen ja käydä työmääräarvion läpi sekä tehdä siihen tarvittavia tarkennuksia.
Asiakas tekee kirjallisen tilauksen työmääräarvion pohjalta toimeksiantolomakkeella ja lähettää sen Toimittajalle. Mikäli toimeksianto on poikkeuksellisen laaja tai muuten pitkäkestoinen, toimeksiannon laskutuksesta sovitaan erikseen. Mikäli Asiakas ei hyväksy toimeksiantoa, esimerkiksi työmääräarvion johdosta, siitä neuvotellaan edelleen tai toimeksianto perutaan.
Toimittaja tilaa Asiakkaalleen työn Alihankkijalta lähettämällä tilausvahvistuksen.
Alihankkija käynnistää toimeksiannon toteuttamisen yhteistyössä Asiakkaan kanssa. Toimeksiannon käynnistäminen ennen tilausvahvistusta tapahtuu Alihankkijan omalla riskillä. Alihankkijan tulee huolehtia, että toimeksiannon enimmäistyömäärä ei ylity. Alihankkija ei saa laskuttaa enimmäistyömäärän ylittävistä päivistä Toimittajaa eikä Asiakasta. Alihankkija voi tarvittaessa neuvotella asiakkaan kanssa enimmäistyömäärän ylittymisestä aiheutuvista kustannuksista.
Kun toimeksianto on saatu valmiiksi, Alihankkija luovuttaa Asiakkaalle toimeksiannossa sovitut asiakirjat ja muut tuotokset käyttäen sovittua tietoaineiston salausratkaisua. Tässä yhteydessä tulee Asiakkaalla hyväksyttää toimeksiantoon kohdistuneet tuntiraportit ja muut kustannukset.
Asiakkaalla on työn luovuttamisesta kaksi viikkoa aikaa hyväksyä tai reklamoida tehdystä työstä. Asiakas hyväksyy toimeksiannon suoritetuksi ja hyväksyy laskutettavat tunnit ja muut kustannukset. Mikäli Asiakas ei ole tyytyväinen toimeksiannon lopputuotoksiin tai syntyneisiin kustannuksiin, tulee Asiakkaan olla yhteydessä Toimittajaan ennen mahdollisen reklamaation jättämistä.
Alihankkija saa laskuttaa Toimittajaa, kun Asiakas on hyväksynyt toimeksiannon tuotokset sekä tehdyn työmäärän. Mikäli Asiakas on reklamoinut tehdystä työstä, Toimittaja käsittelee reklamaation yhdessä Alihankkijan kanssa. Tarvittaessa järjestetään kokous reklamaation käsittelemiseksi Asiakkaan, Alihankkijan ja Toimittajan kesken.
Toimittaja laskuttaa Asiakasta hyväksyttyjen kustannusten mukaisesti.
- Henkilöasiakkaat
- Avioliitto ja parisuhde
- Avioliiton esteiden tutkinta
- Vihkiminen
- Avioehto
- Sukunimestä päättäminen avioituessa
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla myönnetty ero
- Aviovarallisuussuhteeseen sovellettava lainsäädäntö
- Osituskirjan rekisteröinti
- Rekisteröidyn parisuhteen muuttaminen avioliitoksi
- Avopuolisoiden yhteistalouden purkaminen
- Avio-oikeuden poistaminen
- Vihkimisoikeusrekisteristä annettavat otteet
- Lapsen saaminen ja adoptio
- Nimiasiat
- Muutto
- Vaalit ja äänioikeus
- Holhous ja edunvalvonta
- Edunvalvontaa kevyempiä vaihtoehtoja
- Edunvalvontavaltuutus
- Kuka voi toimia edunvalvojana?
- Alaikäisen edunvalvonta
- Edunvalvojan määrääminen
- Edunvalvojan tehtävät
- Tilivelvollisuus
- Lupaa edellyttävät toimenpiteet edunvalvonnassa
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Edunvalvojan tehtävistä luopuminen
- Holhousviranomaisen valvonnan keinot
- Poissaolevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Toimintakelpoisuuden rajoittaminen ja vajaavaltaiseksi julistaminen
- Holhousasioiden rekisteristä annettavat otteet
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Suomi.fi-verkkopalvelu
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Todistukset väestötietojärjestelmästä
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Henkilötiedot väestötietojärjestelmässä
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Kansalaisaloite
- Osoitepalvelu
- Kansalaisneuvonta
- Ulkomailla asuminen
- Muutto
- Nimen muuttaminen ulkomailla
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla rekisteröity parisuhde
- Ulkomailla myönnetty avioero
- Ulkomailla syntyneen lapsen rekisteröinti
- Kansalaisuuden rekisteröinti
- Ilmoitus Suomen kansalaisuuden säilyttämisestä
- Ulkomailla tapahtuneen kuoleman ilmoittaminen
- Laillistamisohje
- Suomeen muutto
- Avoin data
- Lomakkeet
- Avioliitto ja parisuhde
- Organisaatioasiakkaat
- Varmenteet ja kortit
- Asiakasrekisterien päivityspalvelut
- Poiminta- ja analyysipalvelut
- Väestötietojärjestelmän hakupalvelut
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Digiturvapalvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Katso-tunnistus
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta