Varmennepalveluympäristön käyttöpalveluiden tuotanto siirtyy Väestörekisterikeskuksesta Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin vastuulle 1.5.2018
Väestörekisterikeskuksen varmennepalveluympäristön käyttöpalvelut siirtyvät 1.5.2018 Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin vastuulle. Samalla myös tuotanto- ja käyttöpalveluista vastaava henkilöstö siirtyy Valtorin työntekijöiksi vanhoina työntekijöinä.
Palvelut siirtyvät Valtorin vastuulle siinä muodossa kuin ne ovat siirtohetkellä (ns. ”as is -periaate”), ja mahdolliset muutokset tuotantomalleihin toteutetaan yhteistyössä Väestörekisterikeskuksen kanssa kuuden kuukauden siirtymäajan puitteissa.
Muutos ei edellytä varmennepalveluja käyttäviltä asiakkailta toimenpiteitä eikä muutoksella ole vaikutuksia sopimuksiin. Väestörekisterikeskus tuottaa edelleen varsinaiset varmennepalvelut asiakkailleen ja asiakkaat ottavat kaikissa varmennepalveluihin liittyvissä kysymyksissä yhteyttä Väestörekisterikeskukseen.
”Suunniteltu muutos selkeyttää Väestörekisterikeskuksesta ja maistraateista muodostuvan uuden viraston roolia suhteessa Valtoriin siten, että kaikki viraston ICT-käyttöpalvelut tuotetaan TORI-lain mukaisesti Valtorin kautta. Muutoksella myös taataan käyttöpalveluympäristön ylläpitoon ja kehittämiseen riittävät resurssit”, kertoo ICT-johtaja Pekka Rehn Väestörekisterikeskuksesta.
”Varmennepalveluiden käyttöpalveluiden siirtäminen Valtoriin on jatkumo sille, että Valtorille siirretään kaikki perustietotekniikkapalvelut. Valtori tuntee erityistä vastuuta siitä, että näin toimintokriittisen palvelun osalta olemme löytäneet Väestörekisterikeskuksen kanssa yhteisen näkemyksen niistä tehtävistä ja rooleista, jotka mahdollistavat sen, että Väestörekisterikeskus voi keskittyä omaan rooliinsa digitalisaation kehittäjänä. Valtori toivottaa uudet työntekijät tervetulleiksi Valtoriin ”, painottaa asiakkuusjohtaja Mikko Vuorikoski Valtorista.
Lisätietoja
Väestörekisterikeskus, ICT-johtaja Pekka Rehn, p. 0295 53 5046, etunimi.sukunimi[at]vrk.fi
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori, asiakkuusjohtaja Mikko Vuorikoski p. 0295 50 5070, etunimi.sukunimi[at]valtori.fi
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation