Väestörekisterikeskus on uudistanut digitaalisen turvallisuuden asiakaspalvelutarjontaansa – yhteistyö uusien sopimuskumppanien kanssa alkaa
Väestörekisterikeskus tarjoaa valtionhallinnon toimijoille digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalveluita uusien kumppaneiden kanssa. Kilpailutuksen perusteella sopimustoimittajiksi valittiin Consultor Finland Oy, KPMG Oy Ab, Netum Oy sekä ryhmittymä Relator Oy, Kumura Oy ja Insta DefSec Oy. Kaikki palvelut toimitetaan ja yhteydenpito hoidetaan Väestörekisterikeskuksen kautta.
Väestörekisterikeskukseen siirtyi vuodenvaihteessa Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorista asiantuntijapalvelukokonaisuus kattaen ulkopuolisten asiantuntijoiden tuottamat tietoturvallisuuden asiantuntijapalvelut. Tammikuussa Väestörekisterikeskus käynnisti kilpailutuksen palvelukokonaisuuden uudistamiseksi.
– Onnistuimme kilpailutuksen kautta löytämään hyvät kumppanit, joilla on tarjolla riittävästi tarvittavan kokeneita asiantuntijoita digitaalisen turvallisuuden eri osa-alueilta, kuten riskienhallinta, tietoturvallisuus, kyberturvallisuus, toiminnan jatkuvuus, tietosuoja sekä näiden osa-alueiden auditointi ja kouluttaminen, johtava erityisasiantuntija Kimmo Rousku Väestörekisterikeskuksesta kertoo.
Uusi palvelusopimus tulee käyttöön huhtikuun aikana
Palvelu on valtionhallinnon toimijoiden käytettävissä uusiin toimeksiantoihin huhtikuun kuluessa. Väestörekisterikeskus lähettää lähiviikkojen aikana asiakkaille tarkemmat ohjeet palvelun käyttöönottamiseksi sisältäen sopimuksen, hinnaston sekä tarvittavat muut tiedot toimeksiantojen käynnistämiseksi. Uusi sopimus on voimassa siten, että viimeiset toimeksiannot sen kautta tulee toteuttaa 12.4.2022 mennessä.
Väestörekisterikeskus järjestää uutta palvelua koskevan asiakastilaisuuden 24.4 aamupäivällä. Merkkaathan päivän jo kalenteriisi. Kutsu ja ilmoittautumisohjeet tulevat lähiviikkoina.
Valtori tarjosi tietoturvallisuuden asiantuntijapalvelukokonaisuutta vuodesta 2014 alkaen. Valtorista Väestörekisterikeskukseen siirtynyttä palvelua voidaan käyttää nykymuodossaan 5.5.2018 saakka siten, että viimeinen toimeksianto pitää olla toteutettu 5.5. mennessä. Toimeksiantojen laskutus pitää olla toteutettuna 15.6.2018 mennessä.
Lisätietoja:
Johtava erityisasiantuntija Kimmo Rousku, puh 029553 5120, kimmo.rousku(a)vrk.fi
Tietoturva-asiantuntija Hanna Heikkinen, puh. 029553 5121, hanna.heikkinen(a)vrk.fi
https://eevertti.vrk.fi/tietoturva-asiantuntijapalvelut
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation