Uusi VAHTI-johtoryhmä kehittää digitaalista turvallisuutta yhteistyössä
Uusi VAHTI-johtoryhmä kokoontui ensimmäistä kertaa viime viikolla 5.3.2020. Johtoryhmän tavoitteina on edistää kansalaisten ja sidosryhmien luottamuksen säilymistä julkisen hallinnon tuottamiin digitaalisiin palveluihin sekä tukea julkisen hallinnon digitaalisen turvallisuuden kehittämistä.
VAHTI-johtoryhmä edistää myös uuden teknologian turvallista käyttöönottoa julkisessa hallinnossa, tuottaa kansallista julkisen hallinnon digitaalisen turvallisuuden tilannekuvaa sekä kehittää yhteistyötä myös elinkeinoelämän kanssa Suomessa ja kansainvälisesti.
Ensimmäisessä kokouksessaan VAHTI-johtoryhmän jäsenet käsittelivät vuoden 2020 toimintasuunnitelmaa. Eräitä tämän vuoden keskeisiä teemoja ovat riskienhallinnan kehittäminen sekä varautuminen niin ICT-häiriöihin kuin kyberhyökkäyksiin sekä se, kuinka hallitaan niiden aiheuttamaa riskiä ja pienennetään vaikutusta.
Digi- ja väestötietovirasto on vastannut Julkisen hallinnon digitaalisen turvallisuuden johtoryhmän VAHTIn toiminnasta tämän vuoden alusta alkaen.
Ilmoittaudu mukaan VAHTI-asiantuntijaryhmän toimintaan
Uudistunut VAHTI-toiminta koostuu johtoryhmästä ja asiantuntijaryhmästä. Asiantuntijaryhmään voi vielä ilmoittautua mukaan. Asiantuntijaryhmän tehtävänä on operatiivisella tasolla ratkoa ongelmia sekä tuottaa digitaaliseen turvallisuuteen liittyviä ohjeita, suosituksia ja tukimateriaaleja.
Tähän mennessä asiantuntijatyöhön on ilmoittautunut yli 400 julkisen hallinnon ja elinkeinoelämän johtajaa ja asiantuntijaa. Ilmoittauduthan 16.3. mennessä ja pääset osallistumaan 18.3. järjestettävään kickoff-tilaisuuteen. Tilaisuudessa tunnistetaan yhdessä niitä haasteita ja ongelmia, joita ratkomaan asetetaan erillisiä työryhmiä.
Ilmoittaudu VAHTI-asiantuntijaryhmään
Lue myös Kimmo Rouskun blogi: Yhteistyössä on voimaa – tule mukaan kehittämään digiturvaa
Lisätietoja VAHTIn toiminnasta:
VAHTI-johtoryhmän puheenjohtaja, pääjohtaja Janne Viskari, [email protected]
VAHTI pääsihteeri Kimmo Rousku, puh. 0295 535 120, [email protected]
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation