Lisää koulutuksia saavutettavien asiakirjojen toteuttamisesta!
Suuren kysynnän vuoksi Väestörekisterikeskus järjestää lisää koulutuksia saavutettavien asiakirjojen toteuttamisesta. Järjestämme maksuttomat koulutukset 9.11. ja 23.11. Koulutukset ovat samansisältöisiä.
Saavutettavien asiakirjojen toteuttaminen
Uuden saavutettavuuslainsäädännön mukaisesti myös verkkopalveluun liitettävien toimisto-ohjelmilla tehtyjen asiakirjojen tulee olla saavutettavia. Varsinaiset vaatimukset ovat samoja kuin verkkopalveluiden saavutettavuudelle, mutta toteutustavat ovat erilaisia.
Tässä koulutuksessa käymme askel askeleelta esimerkkien kautta läpi saavutettavan pdf-asiakirjan toteuttamisen. Keskitymme perusasioihin sekä usein toistuviin ongelmakohtiin kuten lomakkeisiin ja taulukoihin. Tavoitteena on, että koulutuksen käynyt pystyy itsenäisesti tuottamaan saavutettavia pdf-asiakirjoja.
Kouluttajina toimivat Avaavan saavutettavuusasiantuntijat.
Kesto kussakin tilaisuudessa on 1h 30 min. Kuhunkin koulutukseen mahtuu mukaan 100 henkilöä. Ilmoittautuminen päättyy aina edellisenä päivänä (torstaina) kello 12, jonka jälkeen osallistuville lähetetään sähköpostitse kalenterivaraus ja osallistumislinkki. Koulutukset ovat maksuttomia ja avoimia kaikille!
Koulutus pe 9.11. klo 9.30-11. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 8.11. klo 12.
- Ilmoittaudu tämän linkin kautta: https://www.lyyti.in/Saavutettavien_asiakirjojen_toteuttaminen_koulutus_9112018_4719
Koulutus pe 23.11. 9.30-11. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 22.11. klo 12.
- Ilmoittaudu tämän linkin kautta: https://www.lyyti.in/Saavutettavien_asiakirjojen_toteuttaminen_koulutus_23112018_1850
Etkö pääse koulutukseen?
Koulutuksesta löytyy myös nauhoite, jonka voit katsoa milloin sinulle sopii. Katso nauhoite koulutuksesta tämän linkin takaa.
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation