Väestörekisterikeskus on uudistanut digitaalisen turvallisuuden asiakaspalvelutarjontaansa – yhteistyö uusien sopimuskumppanien kanssa alkaa
Väestörekisterikeskus tarjoaa valtionhallinnon toimijoille digitaalisen turvallisuuden asiantuntijapalveluita uusien kumppaneiden kanssa. Kilpailutuksen perusteella sopimustoimittajiksi valittiin Consultor Finland Oy, KPMG Oy Ab, Netum Oy sekä ryhmittymä Relator Oy, Kumura Oy ja Insta DefSec Oy. Kaikki palvelut toimitetaan ja yhteydenpito hoidetaan Väestörekisterikeskuksen kautta.
Väestörekisterikeskukseen siirtyi vuodenvaihteessa Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorista asiantuntijapalvelukokonaisuus kattaen ulkopuolisten asiantuntijoiden tuottamat tietoturvallisuuden asiantuntijapalvelut. Tammikuussa Väestörekisterikeskus käynnisti kilpailutuksen palvelukokonaisuuden uudistamiseksi.
– Onnistuimme kilpailutuksen kautta löytämään hyvät kumppanit, joilla on tarjolla riittävästi tarvittavan kokeneita asiantuntijoita digitaalisen turvallisuuden eri osa-alueilta, kuten riskienhallinta, tietoturvallisuus, kyberturvallisuus, toiminnan jatkuvuus, tietosuoja sekä näiden osa-alueiden auditointi ja kouluttaminen, johtava erityisasiantuntija Kimmo Rousku Väestörekisterikeskuksesta kertoo.
Uusi palvelusopimus tulee käyttöön huhtikuun aikana
Palvelu on valtionhallinnon toimijoiden käytettävissä uusiin toimeksiantoihin huhtikuun kuluessa. Väestörekisterikeskus lähettää lähiviikkojen aikana asiakkaille tarkemmat ohjeet palvelun käyttöönottamiseksi sisältäen sopimuksen, hinnaston sekä tarvittavat muut tiedot toimeksiantojen käynnistämiseksi. Uusi sopimus on voimassa siten, että viimeiset toimeksiannot sen kautta tulee toteuttaa 12.4.2022 mennessä.
Väestörekisterikeskus järjestää uutta palvelua koskevan asiakastilaisuuden 24.4 aamupäivällä. Merkkaathan päivän jo kalenteriisi. Kutsu ja ilmoittautumisohjeet tulevat lähiviikkoina.
Valtori tarjosi tietoturvallisuuden asiantuntijapalvelukokonaisuutta vuodesta 2014 alkaen. Valtorista Väestörekisterikeskukseen siirtynyttä palvelua voidaan käyttää nykymuodossaan 5.5.2018 saakka siten, että viimeinen toimeksianto pitää olla toteutettu 5.5. mennessä. Toimeksiantojen laskutus pitää olla toteutettuna 15.6.2018 mennessä.
Lisätietoja:
Johtava erityisasiantuntija Kimmo Rousku, puh 029553 5120, kimmo.rousku(a)vrk.fi
Tietoturva-asiantuntija Hanna Heikkinen, puh. 029553 5121, hanna.heikkinen(a)vrk.fi
https://eevertti.vrk.fi/tietoturva-asiantuntijapalvelut
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Henkilöasiakkaiden käsittelyajat
- Avioliitto ja parisuhde
- Lapsen saaminen ja adoptio
- Nimiasiat
- Muutto
- Edunvalvonta ja toisen asioiden hoitaminen
- Ulkomailla tapahtuneet elämänmuutokset
- Muutto ulkomailla
- Ulkomailla syntynyt lapsi
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla rekisteröity parisuhde
- Ulkomailla myönnetty avioero
- Ulkomailla muuttunut nimi
- Ulkomailla vahvistettu sukupuoli
- Ulkomailla tapahtunut kuolema
- Kansalaisuuden rekisteröiminen
- Suomen kansalaisuuden säilyttäminen
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Ulkomaalaisen opiskelijan rekisteröinti
- Kotikunta
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Todistukset väestötietojärjestelmästä
- Henkilötiedot väestötietojärjestelmässä
- Rakennus- ja huoneistotiedot väestötietojärjestelmässä
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Vaalit ja äänioikeus
- Kansalaisaloite
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Digituki kansalaisille
- Suomi.fi-verkkopalvelu
- Kaikki lomakkeet
- Avoin data
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Digitaalisen henkilöllisyyden uudistus
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö